Monday, March 1, 2010

bila aku rasa nak marah...

sesungguhnya aku amatlah tidak paham akan perangai kaum ku sendiri "kaum hawa" ape yg ader dlm fikiran dorg ape yg tersirat dlm hati..dlm kepala otak yg maha hebat yg di anugerahkan oleh YG MAHA ESA.
Xtaw la hr ni aku nk mrh org or nk makan org.. tp sejujurnya jauh d lubuk hati..mmg aku terasa marah dan hangin.. ini bukan kali pertama dat gul mengugat kesabaran aku.. ditambah lg dgn tahap kesabaran aku yg hanya senipis kulit bawang ini... smpai bila agaknyer aku mampu bersabar..
aku seorg yg agak tidak suka kecoh2..tp bila org len da terlampau wat kecoh jgn terkejut kalo aku bikin lg kecoh..juz imagine.. jeles yg tak bertempat langsung n tidak masuk akal..what a weird lady i've ever meet.. kalo tkt sgt pakwe tu syok kt org len.. y n0t juz bungkus jer ur bf then simpan dlm almari jgn bg kuar2.. adoi tu br pakwe.. lum jd laki lg.. kalo jd laki die alamaknyer jd kera sumbang la mamat tu.. adeh!! wahai lelaki.. bijak lah dlm memilih..usah tersalah pilihan hidup mu... naya korang nt.. nk kna mengadap mem besar 4 d rest of ur life... cemburu mmg tanda sayang tp kalo terlampau cemburu syg ngan tgn2 skali leh mlayang... gul out there... kita mmg x boleh nk ubah bf kiter jd spt aper yg kiter nak,tp kiter mmg boleh ubah diri kita kalo kiter nak..so if u r n0t satisfied wif urself.. cermin diri..jgn bajet baik jer sumer.... kadang2 kiter xsedar kelemahan diri sendiri dan kadang2 kiter saje jer bt xnmpk kekurangan sendiri bc0z kiter sibuk nk cr keburukan org..tanpa sedar kiter sebenarnya hanya memalukan diri sediri... hipokrik x selamanya berjaya.. lmbt laun secara tidak sdar keplastikan itu akan muncul jua.. so what eve is..juz b urself.. lurve urself 1st...

skali pk.. watpe aku nk kesah sgt..yg pasti aku xsalah pape n i've done n0thing..so n0thing t0 worried.. bak kata org tua2.. bagai anjing menyalak bukit..bukit x luak..die yg serak tekak nt.. lamer 2 benti la die tu bila da penat....haish ssh tul jd org comey neh..aduh!! sempat lg perasan... ya ALLAH tolong la damaikan hati yg sedang kusut ini.. tebalkan la kesabaranku yg makin menipis.. amin..

hurm walau ape pun..aku tetap hepi kerana reunion smksi telah berjaya diadakan dengan jayanya.. eventhoug yg dtg most of ol senior2 baya abg2 n kakak2 aku..tp dorg mmg sporting abes.. tu la bez nyer bila jd adik neh... "aku kan adik...." lalala.. <
suker nya time kt SMKSI dl.. ramai yg perhatian.. sumer sibuk nk jd kakak angakT n abg angkat ..adik angkt lg lah.. hoho..mn dorg tu sumer skg ni ek... jom masuk skolah smula.. rindu la...


sebahagian dr alumni yg hadir semasa reunion smksi 2010

No comments:

Post a Comment